Wystawa  Wystawa  

W gabinecie nr 8 powstała energetyczna choinka. Ozdoby choinkowe zawierają hasła związane z energią odnawialną, życzeniami i marzeniami o zrównoważonym wytwarzaniu i wykorzystaniu energii. Zachęcamy uczniów naszej szkoły do tworzenia własnych bombek, przynoszenia i wieszania ich na choince.

gallery1 gallery1 gallery1

Trójka naszych uczennic: Żaneta Benedykowska (Ib), Larissa Bujalska (Ie) i Aneta Grodecka (Ie) została nagrodzona w konkursie Odyseja 2050 – wyprawa po dobry klimat.

Konkurs był organizowany w ramach projektu, będącego inicjatywą brytyjskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Jego celem było zwiększenie świadomości młodych ludzi na całym świecie na temat potrzeby zapobiegania niebezpiecznym skutkom zmian klimatu poprzez włączenie ich w prace nad scenariuszem do pełnometrażowego animowanego filmu, pod opieką dyrektora artystycznego produkcji „Avatar”, Thelvina Cabezasa.

Wyróżnione prace są prezentowane na wystawie w Meksyku, podczas szczytu klimatycznego COP16, a na zwyciężczynie czekają dyplom od Ambasadora Wielkiej Brytanii oraz ekologiczne upominki.

 Lekcja  Lekcja  

13 grudnia 2010 roku w ramach projektu Szkoła pełna energii odbyła się lekcja połączona z projekcją filmu z serii oblicza ekologii „Wiek głupoty”

Zajęcia były unikalnym połączeniem najwyższej klasy kina dokumentalnego z debatą i panelem dyskusyjnym na temat globalnego zjawiska nadmiernego wykorzystania paliw kopalnych współczesnego świata. Zaprezentowany film w sposób niebanalny pokazał z jednej strony konsumpcyjny świat oparty na czarnym złocie – ropie, z drugiej natomiast nędzę, wojnę i upadek, jaki ta konsumpcja powoduje. Kino, które prowokuje do dyskusji i uwrażliwia na niesprawiedliwość społeczną, a szczególnie mobilizuje do działania, do kontestowania i przeciwstawienia się krzywdzącemu systemowi jest same w sobie edukacją. Taka lekcja nie potrzebowała nawet nauczyciela jako przewodnika – uczniowie sami podjęli debatę tuż po zakończeniu seansu.

 Lekcja ekologiczna  Lekcja ekologiczna  Lekcja ekologiczna

Dzięki przystąpieniu do projektu „Szkoła pełna energii” i wspaniałemu scenariuszowi pani Małgorzaty Ostrowskj mogliśmy uczestniczyć w lekcji „Skąd pochodzi energia?”. Podczas krótkich 45 minut zajęć dzięki prawdziwej burzy mózgów i niesamowitym zdjęciom powstała mapa mentalna, która na długo utknie nam w pamięci. Wiemy już jak wszechobecna jest energia, znamy jej źródła i znaczenie. Potrafimy wymienić źródła odnawialne i nieodnawialne oraz opowiedzieć o obiegu węgla w przyrodzie. Z niecierpliwością czekamy na następne „energetyczne” lekcje!

W ramach Programu „Pomóżmy kasztanowcom”    już po raz czwarty uczniowie naszej szkoły grabili liście kasztanowców, które następnie zabrano do utylizacji. Na szczęście nie widzieliśmy liści zniszczonych przez szrotówka kasztanowcowiaczka.

Grabienie i spalanie opadłych liści, w których zimują poczwarki  stanowi  najprostszą, najtańszą i najbardziej przyjazną środowisku metodę ograniczenia liczebności tego szkodnika. Mamy nadzieję, że nasze piękne i zdrowe kasztanowce ponownie zakwitną w maju dla naszych maturzystów

Na zdjęciach liście kasztanowców zaatakowanych przez szrotówka

 Kasztanowiec  Kasztanowiec  

Już po raz siedemnasty w Polsce zorganizowano wrześniowe "Sprzątanie Świata - Clean up the World". Hasło tegorocznej akcji brzmiało: "Chrońmy bioróżnorodność - segregujmy odpady".

Udział w akcji wzięli również, jak co roku nasi uczniowie i nauczyciele zbierając i segregując śmieci na posesji szkoły i przyległych ulicach, parku i spółdzielni mieszkaniowej. Akcja „Sprzątanie Świata” jest wspaniałym przykładem praktycznej formy edukacji ekologicznej.  Cieszymy się, ze uczniowie naszej szkoły zawsze chętnie i licznie w niej uczestniczą