18 stycznia zamknęliśmy Kapsułę Bioróżnorodności IV Liceum Ogólnokształcącego

Wspólnymi siłami utworzyliśmy zbiór informacji dotyczących Bioróżnorodności - stworzyliśmy Kapsułę, a w niej umieściliśmy nasz przekaz dotyczący tego zagadnienia.

W konkursie wzięło udział 47 uczniów z klas pierwszych drugich i trzecich, którzy w swoich pracach pokazali jak oni  postrzegają i rozumieją Bioróżnorodność. Przedstawiamy sześć prac z tych 47 aby każdy mógł zobaczyć jak różnorodne jest pojecie bioróżnorodności wśród uczestników konkursu w naszym liceum.

Monika Borczak 1e - praca
Jerzy Garbaczewski 2d - praca
Joanna Szymańska 1b - praca
Łukasz Kruk 1e - praca
Larissa Bujalska Ie - praca
Paulina Zander 1c - praca





 Wystawa  Wystawa  

W gabinecie nr 8 powstała energetyczna choinka. Ozdoby choinkowe zawierają hasła związane z energią odnawialną, życzeniami i marzeniami o zrównoważonym wytwarzaniu i wykorzystaniu energii. Zachęcamy uczniów naszej szkoły do tworzenia własnych bombek, przynoszenia i wieszania ich na choince.

gallery1 gallery1 gallery1

Trójka naszych uczennic: Żaneta Benedykowska (Ib), Larissa Bujalska (Ie) i Aneta Grodecka (Ie) została nagrodzona w konkursie Odyseja 2050 – wyprawa po dobry klimat.

Konkurs był organizowany w ramach projektu, będącego inicjatywą brytyjskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Jego celem było zwiększenie świadomości młodych ludzi na całym świecie na temat potrzeby zapobiegania niebezpiecznym skutkom zmian klimatu poprzez włączenie ich w prace nad scenariuszem do pełnometrażowego animowanego filmu, pod opieką dyrektora artystycznego produkcji „Avatar”, Thelvina Cabezasa.

Wyróżnione prace są prezentowane na wystawie w Meksyku, podczas szczytu klimatycznego COP16, a na zwyciężczynie czekają dyplom od Ambasadora Wielkiej Brytanii oraz ekologiczne upominki.

 Lekcja  Lekcja  

13 grudnia 2010 roku w ramach projektu Szkoła pełna energii odbyła się lekcja połączona z projekcją filmu z serii oblicza ekologii „Wiek głupoty”

Zajęcia były unikalnym połączeniem najwyższej klasy kina dokumentalnego z debatą i panelem dyskusyjnym na temat globalnego zjawiska nadmiernego wykorzystania paliw kopalnych współczesnego świata. Zaprezentowany film w sposób niebanalny pokazał z jednej strony konsumpcyjny świat oparty na czarnym złocie – ropie, z drugiej natomiast nędzę, wojnę i upadek, jaki ta konsumpcja powoduje. Kino, które prowokuje do dyskusji i uwrażliwia na niesprawiedliwość społeczną, a szczególnie mobilizuje do działania, do kontestowania i przeciwstawienia się krzywdzącemu systemowi jest same w sobie edukacją. Taka lekcja nie potrzebowała nawet nauczyciela jako przewodnika – uczniowie sami podjęli debatę tuż po zakończeniu seansu.