Ekologia
- Szczegóły
Wspólnymi siłami utworzyliśmy zbiór informacji dotyczących Bioróżnorodności - stworzyliśmy Kapsułę, a w niej umieściliśmy nasz przekaz dotyczący tego zagadnienia.
W konkursie wzięło udział 47 uczniów z klas pierwszych drugich i trzecich, którzy w swoich pracach pokazali jak oni postrzegają i rozumieją Bioróżnorodność. Przedstawiamy sześć prac z tych 47 aby każdy mógł zobaczyć jak różnorodne jest pojecie bioróżnorodności wśród uczestników konkursu w naszym liceum.
Monika Borczak 1e - | praca |
Jerzy Garbaczewski 2d - | praca |
Joanna Szymańska 1b - | praca |
Łukasz Kruk 1e - | praca |
Larissa Bujalska Ie - | praca |
Paulina Zander 1c - | praca |
- Szczegóły
W gabinecie nr 8 powstała energetyczna choinka. Ozdoby choinkowe zawierają hasła związane z energią odnawialną, życzeniami i marzeniami o zrównoważonym wytwarzaniu i wykorzystaniu energii. Zachęcamy uczniów naszej szkoły do tworzenia własnych bombek, przynoszenia i wieszania ich na choince.
- Szczegóły
Trójka naszych uczennic: Żaneta Benedykowska (Ib), Larissa Bujalska (Ie) i Aneta Grodecka (Ie) została nagrodzona w konkursie Odyseja 2050 – wyprawa po dobry klimat.
Konkurs był organizowany w ramach projektu, będącego inicjatywą brytyjskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Jego celem było zwiększenie świadomości młodych ludzi na całym świecie na temat potrzeby zapobiegania niebezpiecznym skutkom zmian klimatu poprzez włączenie ich w prace nad scenariuszem do pełnometrażowego animowanego filmu, pod opieką dyrektora artystycznego produkcji „Avatar”, Thelvina Cabezasa.
Wyróżnione prace są prezentowane na wystawie w Meksyku, podczas szczytu klimatycznego COP16, a na zwyciężczynie czekają dyplom od Ambasadora Wielkiej Brytanii oraz ekologiczne upominki.
- Szczegóły
13 grudnia 2010 roku w ramach projektu Szkoła pełna energii odbyła się lekcja połączona z projekcją filmu z serii oblicza ekologii „Wiek głupoty”
Zajęcia były unikalnym połączeniem najwyższej klasy kina dokumentalnego z debatą i panelem dyskusyjnym na temat globalnego zjawiska nadmiernego wykorzystania paliw kopalnych współczesnego świata. Zaprezentowany film w sposób niebanalny pokazał z jednej strony konsumpcyjny świat oparty na czarnym złocie – ropie, z drugiej natomiast nędzę, wojnę i upadek, jaki ta konsumpcja powoduje. Kino, które prowokuje do dyskusji i uwrażliwia na niesprawiedliwość społeczną, a szczególnie mobilizuje do działania, do kontestowania i przeciwstawienia się krzywdzącemu systemowi jest same w sobie edukacją. Taka lekcja nie potrzebowała nawet nauczyciela jako przewodnika – uczniowie sami podjęli debatę tuż po zakończeniu seansu.