Światowy Dzień Wody  Światowy Dzień Wody  Światowy Dzień Wody

W ramach obchodów Światowego Dnia Wody, w dniu 10.04.2015r. nasze liceum odwiedzili uczniowie klasy 1e ze Szkoły Podstawowej nr 15 w Elblągu. Dzieci, pod opieką pani Martyny Stanik, uczestniczyły w grach i zabawach związanych z wodą w przyrodzie, jej zużyciem przez człowieka.

 Certyfikat   

Mając na co dzień wodę w kranie, nie zastanawiamy się nad konsekwencjami jej niedoboru czy złej jakości. Za pomocą działań projektowych młodzież IV LO w Elblągu przez cały pierwszy semestr starała się nie tylko nakłonić do oszczędzania i niezanieczyszczania wody, ale przede wszystkim dawała argumenty, które pozwoliły zbudować do tego wewnętrzną motywację.

29 września w Krakowie, podczas dorocznego Zjazdu Szkół dla Ekorozwoju, 277 szkół z całej Polski uhonorowanych zostało prestiżowymi certyfikatami, potwierdzającymi najwyższą jakość działań dla zrównoważonego rozwoju - Międzynarodową Zieloną Flagą oraz krajowym tytułem Lokalnego centrum Aktywności Ekologicznej.

szkola_w_ruchu

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło rok  szkolny 2013/2014 „ Rokiem Szkoły w ruchu”.

 

Nasza szkoła, za sprawą nauczycieli wychowania fizycznego,  przyłączyła się do tej  Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej  „Ćwiczyć każdy może”. 

 Wycieczka do Kadyn  Wycieczka do Kadyn  Wycieczka do Kadyn

Środowy poranek przywitał nas słoneczną pogodą, a wskaźnik termometru wskazywał 24 stopnie. Autobus, pełen młodzieży chętnej do poznawania świata przyrody, o 8:40 ruszył na wycieczkę do Kadyn. Podczas drogi mogliśmy podziwiać malownicze tereny Wysoczyzny Elbląskiej. Na miejscu czekał na nas przewodnik – Jarosław Mytych z Nadleśnictwa Elbląg. Pierwszym punktem wyprawy po zakątkach Kadyn był pomnik przyrody, dąb Bażyńskiego.

 II f na tropie bezkręgowców  II f na tropie bezkręgowców  II f na tropie bezkręgowców

Warsztaty przyrodnicze miały na celu przybliżenie świata  bezkręgowców.  Zobaczyliśmy wiele aspektów oraz ciekawostek z życia, ukrytego wśród liści, pod kamieniami czy w ziemi. Młodzież poznała przedstawicieli różnych grup systematycznych bezkręgowców oraz ich środowisko życia.