Ogród ekologiczny  Ogród ekologiczny  Ogród ekologiczny

Nadeszły długo oczekiwane ciepłe dni. Za ogromny wysiłek związany z pracami ogrodniczymi nasze rośliny odwdzięczyły się nam w cudowny sposób. Wiosenne otoczenie szkoły nabrało uroku niespotykanego w żadnej porze roku. Po pięknie kwitnących forsycjach i pigwowcach, przyszedł czas na czarujące migdałki trójklapowe oraz bajeczne różaneczniki. Znajdziecie w naszym ogrodzie jeszcze wiele innych zachwycających roślin. Zapraszamy. Nie przegapcie najpiękniejszej pory roku. Dziękujemy paniom z obsługi za to, że możemy cieszyć oczy wspaniałym ogrodem i odpoczywać w jego zaciszu.

 Certyfikat  Certyfikat  

Kapituła Konkursu Certyfikat „Szkoła Przyjazna Środowisku" powołana przez Warmińsko – Mazurskiego Kuratora Oświaty, po dokonaniu oceny formalnej i merytorycznej złożonego sprawozdania, przyznała certyfikat IV Liceum Ogólnokształcącemu im. Komisji Edukacji Narodowej w Elblągu. Certyfikat jest ważny do 31 grudnia 2020 roku. Na uroczystości wręczenia certyfikatu 4 grudnia 2018 r. w Olsztynie był dyrektor dr Sylwester Stanicki i szkolny koordynator certyfikatu dr Lidia Nawrocka. Dziękujemy wszystkim uczniom, nauczycielom i pracownikom szkoły, którzy przyczynili się do naszego wspólnego sukcesu.

 Sprzątanie Świata  Sprzątanie Świata  

25 edycja akcji "Sprzątanie Świata-Polska" odbyła się pod hasłem przewodnim "Akcja-segregacja! 2x więcej, 2x czyściej". Jak co roku, sprzątaliśmy teren wokół szkoły oraz przyległe do posesji naszego liceum skwery i ulice. W sposób szczególny włączyli się do porządkowania najbliższego nam otoczenia uczniowie klas pierwszych wraz ze swoimi wychowawcami. W związku z tym, iż celem tegorocznej akcji jest wspomożenie selektywnej zbiórki odpadów, ogłosimy niebawem konkurs wewnątrzszkolny związany z tą tematyką. To bardzo ważne, aby o segregacji i utylizacji mówić jak najczęściej i robić jak najwięcej, bo każdemu z nas powinno zależeć na lepszym wykorzystaniu zasobów oraz poszanowaniu środowiska, oszczędności energii i wody.

Lidia Nawrocka

 Las wśród nas  Las wśród nas  Las wśród nas

We wtorek 5 czerwca nastąpiło podsumowanie projektu „Las wśród nas", wręczenie dyplomów, słodkich upominków oraz nagrody głównej.
Przypomnijmy, że w październiku został ogłoszony konkurs dla klas I i II, w ramach którego przez cały rok szkolny klasy realizowały poszczególne zadania, zdobywając za nie punkty.
Oto wyniki wszystkich konkursów:

Tytuł konkursu Miejsce I Miejsce II Miejsce III
Selektywna zbiórka odpadów IC II A IIC
Fotografia klasowa „Las z klasą" IC IB i IIA  
Konkurs wiedzy o lesie  IB i IIC  IIA i IIB  
Ekologiczny stół wigilijny  IC IIA IA
Plakat „Dzień Ziemi" IIA IIC IIB

*W konkursie wiedzy o lesie pod uwagę wzięto zarówno liczbę uczniów z klasy jak i najlepszy wynik. Punkty były przyznawane z korzyścią dla uczniów.

 PROJEKT OCHRONY KASZTANOWCÓW  PROJEKT OCHRONY KASZTANOWCÓW  PROJEKT OCHRONY KASZTANOWCÓW

Szrotówek kasztanowcowiaczek to owad, który w Polsce jest na liście gatunków inwazyjnych. Uważa się go za szkodnika kasztanowców. Jednym ze sposobów walki ze szrotówkiem jest skłonienie naturalnych drapieżników- sikorek do osiedlenia się w pobliżu drzew kasztanowca.
Jesienią uczniowie klasy IIC przygotowali budki lęgowe dla ptaków. Miejmy nadzieję, że zadomowione sikorki rozprawią się z tym szkodnikiem.

Aldona Windorpska

 Warsztaty biologiczne  Warsztaty biologiczne  Warsztaty biologiczne

Bez wody nie ma życia, a na Ziemi nie ma wód bez życia!
Z okazji obchodów Dnia Ziemi uczniowie klasy IIa wzięli udział w warsztatach biologicznych. Po wcześniejszym zapoznaniu się z właściwościami fizycznymi i chemicznymi wody (w trakcie obchodów Światowego Dnia Wody), młodzież analizowała pobrane przez siebie próbki z rzeki Kumieli pod kątem występowania w nich organizmów żywych. Chemizm wód ma decydujący wpływ na bogactwo gatunkowe, różnorodność gatunkową czy zagęszczenie organizmów w ekosystemach. Szczególnie wrażliwe na zmiany wartości parametrów chemicznych są organizmy autotroficzne, należące do takich zbiorowisk jak fitoplankton, fitobentos czy makrofity. W celu lepszego poznania szczegółów dotyczących budowy i wymagań środowiskowych wyżej wymienionych grup organizmów, uczniowie wysłuchali prelekcji pt.: „Życie w wodzie". Następnie wykonali preparaty mikroskopowe, po czym dokonali obserwacji mikroskopowych pobranych próbek wody. Uczestnicząca w warsztatach młodzież z zainteresowaniem i zaangażowaniem wykonywała prace terenowe i laboratoryjne.
Lidia Nawrocka