mural 

W czasie wakacji na ścianie biblioteki pojawił się kolorowy mural. Jest to kopia malowidła ściennego zdobiącego ulicę w portugalskim mieście Porto. Autorem oryginału jest hiszpański ilustrator David Pintor.

 Podsumowanie akcji Jak nie czytam, jak czytam  Podsumowanie akcji Jak nie czytam, jak czytam  Podsumowanie akcji Jak nie czytam, jak czytam

7 czerwca 2019 r. o godz. 10.00 uczniowie z całej Polski wspólnie czytali książki w ramach akcji Jak nie czytam, jak czytam, organizowanej przez miesięcznik Biblioteka w Szkole. Nasze liceum po raz czwarty przyłączyło się do tego wydarzenia. W tym roku zebraliśmy się w auli, by posłuchać fragmentów Eragona Christophera Paoliniego. Czytaniu towarzyszył animowany teatr cieni.

Organizator dokonał podsumowania tegorocznej akcji. Otrzymaliśmy dyplom z podziękowaniami za udział w imprezie. Obszerną relację z przebiegu wspólnego czytania w cały kraju można przejrzeć na stronie organizatora, a sprawozdanie dotyczące naszej szkoły tutaj

 PROJEKT CZYTELNICZY „UN DÍA EN..."  PROJEKT CZYTELNICZY „UN DÍA EN..."  PROJEKT CZYTELNICZY „UN DÍA EN..."

W październiku uczniowie grup hiszpańskich z klasy IA i IIA aktywnie zaangażowali się w przygotowanie w bibliotece stoiska prezentującego bogaty księgozbiór literatury hiszpańskiej dostępny w naszej szkole.
Inicjatywa powstała w wyniku rozpoczęcia Projektu „Un día en...", którego głównym założeniem jest rozpowszechnienie czytelnictwa wśród młodzieży oraz wzbogacenie sprawności językowych i przybliżenie kultury hiszpańskiej.
W listopadzie we wszystkich grupach hiszpańskich zorganizowana została lekcja w bibliotece, podczas której uczniowie nie tylko mieli możliwość zapoznania się z rozmaitą literaturą z Hiszpanii oraz Ameryki Łacińskiej, ale również zachęceni zostali do aktywnego uczestnictwa w Projekcie.
Biorąc pod uwagę różnorodne zainteresowania oraz predyspozycje czytelnicze, każdy uczeń może dokonać samodzielnego wyboru odnośnie książki oraz terminu jej przeczytania (zarówno w języku hiszpańskim, jak również polskim), a następnie zaprezentować ją podczas lekcji według ustalonych kryteriów.
Najbardziej zaangażowana w niniejszy Projekt jest grupa hiszpańska z klasy II A. Uczniowie każdego miesiąca będą czytać w oryginale jeden rozdział z serii sześciu książek zatytułowanych „Un día en: Madrid/ Barcelona/ Salamanca/ Buenos Aires/ Habana/ Málaga". Następnie, podczas lekcji, rozdziały te będą omawiane, a prezentacja ich treści będzie miała formę zarówno mutimedialną, dotyczącą miast tytułowych, jak również dydaktyczną, w formie zadań tematycznych.
Oficjalne zakończenie oraz podsumowanie niniejszego Projektu odbędzie się w dniu święta wywodzącego się z Katalonii (Hiszpanii) - Światowego Dnia Książki - 23 kwietnia 2019 r.
„Ja sobie poczytam, bo życie jest krótkie." Carlos Ruiz Zafón „Gra Anioła"

 Czytamy...  Czytamy...  Czytamy...

Październik to miesiąc, w którym tradycyjnie jedna godzina lekcyjna w ustalonym dniu, o jednej porze, zaczyna się tak samo we wszystkich klasach: nauczyciele czytają uczniom książki. W tym roku przybliżaliśmy młodzieży nowości zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.