Zdalne konsultacje
- Szczegóły
Zdalne konsultacje z rodzicami - dyżur nauczycieli przy dzienniku Vulcan
poniedziałki w godzinach 18.00-19.00
Kamila Boros
dyrektor IV LO
Wsparcie psychologa
- Szczegóły
Drodzy Rodzice, drodzy Uczniowie.
Obecna sytuacja spowodowała duże zmiany w życiu nas wszystkich. Codzienny porządek dnia został całkowicie zmieniony, a dostępność do edukacji i terapii ograniczona.
Zdajemy sobie sprawę, że w tej trudnej dla nas sytuacji może pojawiać się wiele pytań i wątpliwości. Z tą myślą od 25.03.2020 roku wprowadzona została możliwość skontaktowania się z psychologiem szkolnym mgr Dorotą Browarczyk.
Jeśli potrzebujecie Państwo lub uczniowie rozmowy i wsparcia psychologicznego, zapraszamy do kontaktu za pomocą strony: Facebook IV LO w Elblągu Psycholog lub poprzez wiadomości prywatne.
Jednocześnie informujemy o wprowadzeniu dyżurów on-line:
- Wtorek: 9.00-11.30
- Środa: 9.45- 12.45
- Czwartek:11.00- 12.30
- Piątek: 8.45- 11.45.
Konkurs: Polskie serce pękło. Katyń 1940
- Szczegóły
Termin nadsyłania prac do konkursu: „Polskie serce pękło. Katyń 1940- dlaczego nie wolno nam zapomnieć o Katyniu?" został przesunięty na 6 kwietnia 2020. Zainteresowani uczniowie znajdą dokładne informacje na stronie Sejmu.
Małgorzata Mularska
Wirtualna czytelnia
- Szczegóły
Biblioteki tradycyjne są teraz zamknięte. Dlatego warto zajrzeć do czytelni wirtualnych. Jedną z nich jest IBUK Libra. Dostęp do IBUK LIbra umożliwia Biblioteka Elbląska. Aby korzystać z czytelni trzeba posiadać unikatowy kod PIN. Jak go zdobyć? Napisać maila na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwonić pod numer tel.: (55) 625 60 12
Instrukcja obsługi czytelni IBUK LIBRA:
- wejdź na www.libra.ibuk.pl,
- zarejestruj się/jeśli masz już konto zaloguj się,
- z menu moje biblioteki wybierz zasób warmińsko-mazurski,
- wprowadź PIN.
Wiosenne konkursy przyrodnicze
- Szczegóły
Zapraszam do udziału w wiosennych konkursach przyrodniczych dedykowanych uczniom, ale także Nauczycielom. Wszyscy pracujemy zdalnie i możemy w domu napisać wiersz, wykonać pracę plastyczną lub stworzyć prezentację/film na bardzo aktualny temat: Życie roślin szansą dla Ziemi, szansą dla nas. Szczegóły znajdują się w regulaminach.
Lidia Nawrocka
Regulamin Konkursu Literackiego
Regulamin konkursu plastycznego
Regulamin konkursu prezentacji
Załącznik: Zgoda na przetwarzanie danych konkurs Ochrona roślin 2020
Nastolatku! Porady jak efektywnie funkcjonować w okresie pandemii.
- Szczegóły
Nowa sytuacja, w jakiej znaleźliśmy się w związku z pandemią koronawirusa na świecie, wpływa na nas wszystkich. Po pierwsze martwimy się o zdrowie nasze i naszych bliskich, po drugie próbujemy odnaleźć się w nowych warunkach, które wynikają z ograniczeń wprowadzonych przez rząd na obywateli. Z dnia na dzień nastolatkowie znaleźli się w sytuacji, gdzie szkoły podstawowe, licea oraz technika zostały zamknięte. Ograniczona została możliwość spotykania się w większych grupach, restauracjach, pubach, klubach i w instytucjach kultury. Te okoliczności z jednej strony mogą powodować radość w związku z brakiem przymusu chodzenia do szkoły, z drugiej strony mogą wzbudzać lęk i napięcie ze względu na brak kontaktów z rówieśnikami, z nauczycielami czy ze zmianą rytmu dnia.
Dodatkowo dostęp do mediów 24h na dobę może w niektórych przypadkach powodować niepokój, ze względu zalewającą nas burzę informacyjną.
W związku z tym przedstawiamy poniżej wskazówki, które mogą pomóc Wam – młodzieży, efektywnie funkcjonować w okresie pandemii:
Rytm dobowy – nagła zmiana w harmonogramie dnia, spowodowana brakiem szkoły, może wpłynąć na przestawienie Waszego dotychczasowego rytmu dobowego. Niektórzy z Was z radością wyłączą poranne budziki, a moment zasypiania przesuną o parę godzin do przodu, spędzając ten czas przy komputerze, telefonie lub książce. Oczywiście, ten okres można wykorzystać na odpoczynek od wstawania o 5 lub 6 rano, jednak pamiętajcie, że drastyczna zmiana rytmu dobowego może nasilić gorsze samopoczucie, powodować poczucie „rozbicia" i apatii. Dodatkowo, trudniej będzie się Wam przestawić na szkolne funkcjonowanie kiedy wszystko wróci do normy.
Plan dnia – duża ilość wolnego czasu, którą obecnie posiadacie, to doskonała okazja do nadrobienia zaległości szkolnych, obejrzenia ciekawych filmów, przeczytania książek, nauki języków. Trzeba to tylko odpowiednio rozplanować. Zachęcam Was do stworzenia planu na najbliższe dwa tygodnie. Możecie w nim uwzględnić powyższe czynności, dodając np. jakie posiłki będziecie gotować danego dnia, kiedy przeznaczycie czas na aktywność fizyczną, itp.
Ograniczenie zalewu informacyjnego – zadbajcie o swoje zdrowie psychiczne poprzez obostrzenie dostępu do mediów społecznościowych, portali informacyjnych, telewizji. Ciągłe odświeżanie stron internetowych może powodować wzrost napięcia i lęku związanego z obecną sytuacją. Warto wprowadzić ograniczenie przyswajania nowych informacji o pandemii, np. poprzez wyznaczenie dwóch lub trzech , w których czytacie wiadomości. Najprościej jest umówić się z samym sobą na konkretny czas czytania o nowych doniesieniach ze świata, np. rano (20min), w południe (15min) i wieczorem (20min).
Aktywność fizyczna – bycie aktywnym to podstawa dbania nie tylko o zdrowie fizyczne, również o psychiczne. Zadbajcie o siebie! Ściągnijcie aplikacje do praktykowania jogi, ćwiczenia w domu.
Kontakt interpersonalny – jako istoty społeczne potrzebujemy kontaktu z innymi ludźmi. Najbliższy okres to również okazja do spędzania czasu z najbliższymi w innej formie. Warto wyciągnąć planszówki lub przygotować filmy na wspólny seans.
Higiena – zadbajcie o przestrzeganie zasad higieny, które zostały opisane przez Światową Organizację Zdrowia. Niektóre z ograniczeń wprowadzonych przez rząd mogą wzbudzać w Was złość i poczucie ograniczenia Waszej wolności. Warto wtedy przeczytać w rzetelnych źródłach informacji czemu służą te obostrzenia i pamiętać, że jest to terminowe rozwiązanie, które nie będzie trwać wiecznie.
Radzenie sobie ze stresem – odczuwanie napięcia w obecnej sytuacji nie jest czymś nadzwyczajnym. Pomaga nam dostrzec niebezpieczeństwo i odpowiednio szybko na nie zareagować. W tym przypadku, np. ze względu na lęk o nasze zdrowie, jaki i zdrowie naszych bliskich, jesteśmy wyczuleni na przestrzeganie bardziej rygorystycznych zasad higieny. Jeżeli jednak czujesz, że lęk o przyszłość zaczyna być przytłaczający i trudno Ci samemu sobie z nim poradzić, zachęcam do korzystania z pomocy specjalistów. Wielu psychologów w obecnej kryzysowej sytuacji prowadzi konsultacje online, działają również telefony wsparcia.
opracowała: psycholog, socjoterapeuta Faustyna Szaynok
Uwaga. Przełożono termin zebrania z rodzicami.
- Szczegóły
W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w IV LO zebrania i konsultacje z rodzicami zaplanowane na dzień 19.03 zostają przesunięte na późniejszy możliwy termin.
Kamila Boros dyrektor IV LO