Po przystąpieniu szkoły do projektu „Szkoła Współpracy” wyłoniony został sześcioosobowy zespół koordynujący działania szkoły, w jego skład weszli: dwoje uczniów- reprezentujących samorząd uczniowski, dwoje rodziców- reprezentujących radę rodziców oraz dwoje nauczycieli, w tym dyrektor.
W celu włączenia całej społeczności szkolnej działania projektowe zorganizowano i przeprowadzono debaty na temat stanu współpracy. Do udziału w debatach uczniowie zapraszali uczniów, rodzice- rodziców reprezentujących środowisko rodzicielskie, a nauczyciele pozostałych członków rady pedagogicznej. Podczas debat szukano odpowiedzi na pytanie, jak postrzegamy współpracę w szkole, co powinno się zmienić, aby wszyscy chcieli i mogli angażować się w życie szkoły.
Kolejnym krokiem prowadzącym do zwiększonego zaangażowania uczniów i rodziców w życie szkoły były warsztaty, realizowane w zespołach składających się z uczniów, rodziców i nauczycieli. W trakcie pierwszego warsztatu uczestnicy przyglądali się współpracy w szkole, analizowali wnioski z przeprowadzonych debat, a także planowali kolejne działania. Przeprowadzone debaty przyniosły diagnozę mocnych stron i posiadanych zasobów w zakresie współpracy, ale także pozwoliły dostrzec , w jakich obszarach można coś zmienić, żeby zwiększone zaangażowanie uczniów i rodziców było możliwe i przekładało się na sukcesy uczniów i szkoły.
Spotkanie
- Szczegóły