flag-enflag-deflag-ruflag-fr

Aerobik - lekcja otwarta

 Aerobic  Aerobic  Aerobic

W ramach promocji zdrowego i aktywnego trybu życia zorganizowaliśmy zajęcia otwarte dla nauczycieli  i uczniów naszej szkoły. Zajęcia miały na celu wskazanie,  że moda na ruch przy muzyce pozytywnie wpływa nie tylko na  kształtowanie  postawy ciała , zdrowie i sprawność fizyczną  ale również rozwija wrażliwość i przeżycia artystyczne. Pozwala samodzielnie tworzyć nowe układy, które mają być bodźcem do poszukiwania coraz to nowszych pomysłów.

Czytaj więcej...

Aktywny wypoczynek

 Wycieczka do Aquaparku  Wycieczka do Aquaparku  Wycieczka do Aquaparku

Aktywny wypoczynek to jedna z form  rekreacji a to oznacza, że ma nas odnawiać i ożywiać Poprawia naszą wydajność psychofizyczną, zapobiega chorobom, usprawnia nasze funkcje życiowe. Nie zapominajmy, że aktywny wypoczynek nie tylko wpływa na nasze ciało, ale w równym stopniu stymuluje nasz umysł. Oderwanie od codziennego, zawodowego stresu, doskonale wpływa na wydajność naszego układu nerwowego, a poza tym wysiłek fizyczny poprawia nam nastrój poprzez podwyższenie poziomu endorfin.

Czytaj więcej...

Dzień Zdrowego Śniadania

 Dzień Zdrowego Śniadania  Dzień Zdrowego Śniadania  Dzień Zdrowego Śniadania

8 listopada obchodzony jest Dzień Zdrowego Śniadania. Z tej okazji w IV LO w Elblągu zorganizowaliśmy akcję promującą zdrowe odżywianie w ramach realizacji projektu "Szkoła przyjazna żywieniu i aktywności fizycznej".

Komitet rodzicielski oraz uczennice klasy Ie, IId i IIe przygotowali posiłek, na który zaprosili nauczycieli i uczniów  na degustację. „Chcemy uświadomić młodzieży, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia” – podkreślili -„Każdemu z nas potrzebne jest „paliwo” do nauki".

Czytaj więcej...

Zasady zdrowego żywienia

piramida_zywienia

1. Należy spożywać produkty z różnych grup żywności (dbać o urozmaicenie posiłków)

W skład produktów spożywczych wchodzą niezbędne składniki odżywcze zawarte w różnych ilościach i proporcjach. Nie ma produktu żywnościowego, który dostarczałby wszystkich składników pokarmowych w odpowiednich ilościach.Aby nie dopuścić do powstania niedoborów należy w codziennym jadłospisie uwzględnić produkty ze wszystkich grup: produkty zbożowe, warzywa i owoce, mleko i jego przetwory, produkty dostarczające pełnowartościowego białka. Zasada urozmaicenia powinna dotyczyć wszystkich posiłków.

Czytaj więcej...

Góra